Relatie functies - algemeen
Functies kunnen vast gelegd worden in de gegevenskaart van een relatie. Hier kunnen de huidige functies worden ingevoerd, maar ook functies die een relatie in het verleden heeft gehad binnen de vereniging.
Deze functies kunnen ingesteld worden door te gaan naar Relaties > Relaties beheren > klik gewenste relatie aan.
Klik bovenin het menu op "Functies" om het relatie functie scherm te openen.
Veld | Omschrijving |
Vink de checkbox bij een regel aan om deze te verwijderen wanneer het scherm opgeslagen wordt. Als dit veld grijs is, dan kan de functie niet gewijzigd worden omdat het om een teamgerelateerde functie gaat. |
|
Functie |
Keuze veld van algemene functies binnen de vereniging. Let op! Team of les gerelateerde functies worden hier niet getoond. |
Functiedetails | Hier kan extra informatie over functie worden ingevuld, indien gewenst. |
Team/Cursus/Evenement | Hier wordt het team, de cursus/les of evenement getoond die gekoppeld is aan de functie. Hiervoor moet de functie worden toegevoegd bij bijvoorbeeld het evenement of het team. Dit kan niet via de relatiekaart worden ingevuld. |
Vanaf Datum | Datum waarop de relatie met de functie begonnen is. |
t/m | Datum waarop de relatie gestopt is met de functie. |
Opmerkingen | In dit veld kan extra informatie geplaatst worden. |
Let op! Alleen algemene functies kunnen via de relatie kaart worden beheerd. Team, les en evenement gerelateerde functies dienen via het betreffende scherm van het gewenste team/les/evenement te worden toegevoegd onder het blok "Functies". Deze zullen na het toevoegen ook direct aan de relatiekaart worden toegevoegd.
Voor de inrichting van de functies, zie Zie: Functies.