Beheer persoonlijke gegevens beschikbaar stellen via de website
Bij het afnemen van een website van AllUnited is deze mogelijkheid standaard aanwezig, achter de inlog bij het eigen account > Persoonlijke gegevens > Button 'Wijzig gegevens'.
Je hebt hier dus vijf mogelijkheden:
- NAW-gegevens bijwerken (Wijzig gegevens)
- Privacy instellingen bijwerken (Privacy instellingen)
- Financiële gegevens bijwerken (Handmatig toevoegen)
- Lidmaatschap beëindigen (Beëindigen lidmaatschap)
- Dataportabiliteit
NAW-gegevens
Via Relaties >> Instellingen >> Ledenmodule [Blok relatiemutaties] kan je instellen wat je hier wilt laten zien Zie: Ledenmodule instellingen
Privacy instellingen
Via de ledenmodule of het persoonlijke account op de website kan er voor de leden bij Persoonlijke gegevens het Privacy blok geactiveerd worden, via welke leden zelf kunnen aangeven hoe zij zelf willen dat met hun gegevens wordt omgegaan door de vereniging. Hoe een lid dit zelf kan beheren wordt hier uitgelegd Zie: Hoe kan een lid de privacy instellingen zelf beheren?
Financiële gegevens
Door middel van dit blok kan een lid zijn eigen banknummer aanpassen en eventueel zijn betalingstermijn als de vereniging dat toestaat. Hiervoor zal het lid ook akkoord moeten gaan met het automatisch incasso verklaring van de club. Deze dient door de club ingesteld te worden onder: Relaties >> Instellingen >> Bevestigingsteksten
Let op: deze knop staat niet standaard in het menu en zal zelf toegevoegd moeten worden. Website >> Menu's >> wijzigen >> Persoonlijke_paginas. Voeg hier een regel toe met de pagina "Financieel_wijzigen".
Mocht de pagina "Financieel_wijzigen" niet aanwezig zijn kan je zelf een pagina aanmaken met het type "backoffice" met de volgende instellingen
- Transactiegroep = cms_members
- Transactie = contactupd_fina
- Task = Nieuw
Lidmaatschap beëindigen
Via dit blok kan een lid aangeven het lidmaatschap te willen beëindigen, per wanneer dit moet ingaan en waarom ze het lidmaatschap willen beëindigen
Dataportabiliteit
Dit houdt in dat een persoon het recht hebben om de persoonsgegevens te ontvangen die een organisatie digitaal van die persoon heeft. Zo kunnen de persoon de gegevens bijvoorbeeld makkelijk doorgeven aan een andere leverancier van dezelfde soort dienst. Ook kan de persoon vragen om de gegevens rechtstreeks over te dragen aan een andere organisatie.
Tip: Indien je dit laatste moet doen, zorg dan wel dat dit veilig gebeurt. (Gewoon in een email is NIET veilig, bijv. SFTP wel.)
Knoppen uit of aan zetten
Ga naar Website >> Menu's >> Wijzigen >> Persoonlijke_paginas. Daar zie je de actieve pagina's die in dit menu als knoppen open gezet zijn. Wil je een van de knoppen niet zien, dan zet je het beveiligingsniveau op "Niet tonen". Vervolgens klik je op de button 'Bewaren'.