Sender policy framework (spf) afzender.
Het kan voorkomen dat je onderstaande melding krijgt in AllUnited als je gaat e-mailen:
Voor deze mail is noreply@allunited.nl als afzender gebruikt. AllUnited kan niet vanuit domein clubnaam.nl mailen. Als dit het domein van de vereniging is, moet de domeinbeheerder een SPF record instellen en "include:spf.allunited.nl" hier in mee te nemen, zodat de AllUnited server voortaan wel kan mailen met deze domeinnaam. De mail is verstuurd, met een Reply-to: header om antwoorden op deze mail terug naar de juiste inbox te sturen.
Waarom is dit?
Meestal is de oorzaak dat jullie e-mail niet bij AllUnited zit, maar bij een andere provider. In principe kunnen we geen e-mail sturen namens de echte afzender. Dit is vanwege het “Sender Policy Framework” (SPF) niet mogelijk. SPF geeft toestemming aan de domein eigenaren om e-mail te versturen vanaf bepaalde IP adressen. Bij iedere verzonden e-mail wordt het domein en IP adres gecontroleerd of deze geautoriseerd is om namens de afzender e-mail te versturen. Deze controle is om spam en fraude te reduceren en maakt het lastiger om de identiteit te verhullen van kwaadaardige afzenders.
Om dit op te lossen versturen we de e-mails vanaf een adres van de vereniging. Kies je als afzender bijvoorbeeld een Hotmail adres, dan wordt de e-mail dus alsnog vanaf een verenigingsadres verstuurd. Om eventuele antwoorden wel bij de juiste persoon uit te laten komen, sturen we instellingen mee die aangeven dat deze naar het Hotmail gestuurd moeten worden. Deze instelling wordt echter niet door alle e-mailprogramma’s goed overgenomen. Wij hebben dit getest in de meest bekende programma’s, maar kunnen een juiste verwerking helaas niet garanderen. Mocht u een situatie vinden waar dit verkeerd gaat, kunt u een helpdesk ticket aanmaken en dan zullen wij daar naar gaan kijken. Geef in dat ticket aan vanaf welk e-mailadres de e-mail verstuurd is, welk e-mailadres als afzender is ingesteld en naar welk e-mailadres de e-mail verstuurd is. Indien mogelijk ontvangen we ook graag het tijdstip waarop deze verstuurd is.
Het verenigingsadres wat we hiervoor gebruiken kunt u zelf instellen bij de clubinstellingen.
Ga dan naar Systeem beheer -->Alle instellingen --> in het blok “Algemeen” naar “Club” en klik op “wijzigen”. Daar staan twee velden met E-mail en een ander met Webformulier e-mail. Voor meer informatie over het de club instellingen zie Zie: Systeem info