Faq emails komen niet aan
Indien de mails niet aankomen, kan dat veroorzaakt worden omdat de instellingen voor de email een aantal beperkingen kennen. Dit komt met name voor als een andere mailserver dan de mailserver van AllUnited wordt gebruikt.
Via de website www.mxtoolbox.com kan gecontroleerd worden of er beperkingen gelden op het email verkeer.
Dus ga naar mxtoolbox.com. Selecteer daar de menuoptie DNS Lookup zoals hieronder.
Onderstaand scherm wordt dan getoond. Vul de domeinnaam in en druk op DNS Lookup.
Onderstaand scherm wordt dan getoond. Klik hier op spf lookup.
Daarna wordt onderstaand scherm getoond.
Het geel gemarkeerde in bovenstaand scherm betekent dat alle mails die vanaf het adres spf.fekahost.nl komen, geaccepteerd moeten worden en alle andere mails geweigerd moeten worden.
Niet alle providers maken gebruik van deze instellingen, maar als ze er gebruik van maken, dan worden de mails die verstuurd worden door de server van AllUnited niet geaccepteerd en zullen dus tegengehouden worden.
OPLOSSING:
Zorg ervoor dat deze geel gemarkeerde instelling wordt verwijderd of voeg spf.allunited.nl toe aan de lijst met te accepteren emails.