Afdrukformulieren


Afdrukformulieren worden gebruikt om o.a. inschrijfbevestigingen af te drukken zodat deze verstuurd kunnen worden. Deze formulieren leveren uiteindelijk een PDF op. Deze PDF kan afgedrukt en ook per e-mail verstuurd worden.  

Een afdrukformulier bekijken of aanpassen? 
Ga hiervoor naar relaties > instellingen > afdrukformulieren

Alle afdrukformulieren hebben onderaan het scherm een knop [Test] waarmee een voorbeeld op het scherm getoond wordt. Deze test is echter bij facturen en betalingsherinneringen behoorlijk beperkt. Deze kan je het best testen op het moment dat er conceptfacturen aanwezig zijn of als je een daadwerkelijke aanmaning/ betalingsherinnering klaar hebt staan.

In de tekst wordt gebruik gemaakt van codering waarbij het systeem op het moment van versturen kijkt naar bijv. geboortedatum en op basis daarvan wordt bijbehorende tekst opgepakt. Misschien wat lastig, maar als je probeert er doorheen te lezen dan snap je de teksten wel.

Let op!
De juiste codering is belangrijk voor de werking van het formulier. Wil je heel veel gaan aanpassen, maak dan een kopie en neem die in gebruik. Ga je wijzigen in het origineel en die blijkt daarna niet meer te werken, kunnen er kosten aan verbonden zijn om het door AllUnited te laten herstellen.

Inschrijfbrief nieuw
Deze wordt automatisch verzonden wanneer iemand het inschrijfformulier online invult.

• Contributie factuur en factuur zakelijk
Open deze met knop [Wijzigen]. Teksten kunnen gewijzigd worden naar eigen inzicht, aan de hand van het voorbeeld zul je snel kunnen plaatsen in welk vak welke tekst aangepast kan worden.

Probeer wat door de codering heen te lezen. Het systeem kijkt naar een aantal instellingen om te beoordelen welke tekst in de factuur wordt opgenomen. Beiden zijn gekoppeld aan de betreffende activiteit via facturen > instellingen > factuurtypen.

• Betalingsherinneringen
Te gebruiken bij het aanmaanproces van AllUnited.

• Uitnodiging Ledenportaal
Te gebruiken om naar de leden te mailen met uitleg over inloggen op hun eigen gegevens. In principe kan alles door gebruikers van de organisatie (met juiste autorisatie) worden gewijzigd. Mocht daar hulp bij nodig zijn dan kan daarvoor een ticket worden aangemaakt.

Voor het werken met afdrukformulieren verwijzen we graag naar de volgende handleidingen:
Zie: Afdrukformulieren beheren
Woordenboek

• Opzegging lidmaatschap
Te gebruiken op een opzegging te bevestigen. Dit gaat dan via de relatiekaart van de opzegger en kan je versturen via de tab ‘Afdrukformulier’

• Etiketten zonder pasfoto
Mocht je per post de leden iets versturen dan kan hier gebruik van gemaakt worden. Je kan deze dan uitdraaien via een Selectie Wizard en dan via ‘Afdrukformulieren’